Saturday, March 2, 2013

Putus kawan ? Baik atau tidak?

Posted by princess!!! at 7:52 AM
Assalamualaikum.




selamat malam, 

Apa la aku ni, tengah-tengah malam baru ilham mencurah-curah. *nama pun senget =,=

Kenapa topik ni pulak yang keluar dari otak si senget ni ek? *biaq pi la kat cheq . :p . Ala, bukan apa, aku rindu kawan-kawan aku . Seriously ! Tapi tah kenapa sifat aku ni tak semesra kawan yang lain . Selalu under control . *malu-malu kucing, caitttt. puihhhh. :3 . 

Putus kawan? elok ke tak ?
Ok ! Ada dua pendapat bercanggah dalam dunia Princess Rahsia *Oomaigad , dia dah start poyoooooo. 
Ala, nak poyo sikit pun tak leh, tergegeh la korang . :p .

Back to story,
pendapat pertama :
Putus kawan atau berhenti contact atau tak berhubung atau tak bertegur sapa atau arghhhhhhhhhhhhhhhh what ever la and so on ! 
Baik! kalau nak elakkkan pergaduhan, tikam lidah atau bermasam muka. Contohnya, dah minta maaf tapi perlu masa untuk bersendirian . Yup, boleh . Mungkin dia perlu masa untuk ikhlas memaafkan . So, bagi je la dia peluang . Dalam masa yang sama, doakan la untuk dia agar hati dia tak terbuka. Tapi kalau dia still macam tu jugak. Sabar je la. Mungkin kesalahan kita ni dah tahap kesetanan kowd, teruk teramat-2 sampai orang lain dah benci dengan kita. Oleh itu, try to change to be nice . Jaga percakapan, jaga tingkah-laku . Sebab tu semua memberi impak pada orang lain . 

Pendapat kedua :
Sebenarnya tak la berapa elok putuskan tali persaudaraan sesama islam. Islam mengajar kita supaya elak diri dari tidak bertegur sapa melebihi tiga hari . 3 HARI ?! 3 HARI beb! Ni pe tah lagi kalau dah berbulan-bulan. hurm, entah la . Larat ke nak tanggung dosa? huhu. kalau boleh elakkan la.. Try untuk berbaik. Tapi kalau dah tak boleh jugak, nak buat macam mana kan.


Both situasi aku pernah lalui . Dan kedua-keduanya rasa sakit dan perit. hoho. Jangan ingat orang macam aku ni tak pernah menangis. Sebab aku pun hanya la manusia biasa dan bukan lah anak raja pun. Meh aku story sikit dua cerita yang berbeza. *cepat-2! bulatkan mata anda ! hoho

Si KakLongDragon .
Dia kawan sejak kecil. Tapi sebelum semua ini terjadi, kitaorang agak rapat la. Aku pi rumah dia. Ajar dia buat biskut . Tolong dia potong tudung sebab nak buat tudung sekolah . Minta dia tolong ajar subjek yg aku lemah . Minta pendapat dia . Share frenz prob. Aku belanja aiskrim. hurm, tapi mungkin dalam gurau senda atau ada kesilapan yang aku sendiri tak perasan, sampai aku kehilangan kawan macam tu. Tu yg buat aku menyesal sampai sekarang. Dah la selalu mimpi dia. Bangun je mesti menitis airmata. hurm, I know im bad. If i can change all that. So, moralnya, korang kalau sayang kwn korang, plez take care all word when you say anything. 

SiKeding
Dia ni kawan alam maya yang masuk ke alam nyata. Dia baik, matang. Kalau aku ada masalah, and perlu pendapat dan nasihat , aku selalu rujuk dia. Lagipun dia tua dari aku. And kebanyakan idea dia semua yang boleh membantu aku. Tapi dia jugak ada buat salah sampai aku marah . Tapi aku minta masa nak bersendirian . After beberapa bulan, aku berhubung balik dengan hati yang kosong-kosong ~~ *najwa latif.. hoho. Tapi tah macam mana, ada konflik lagi, dan aku rasa jalan terbaik, untuk stay away dari dia. Dan aku jujur, yang aku tak dak nak marah apa pun, cume kalau tak berhubung pun, dia tetap kawan aku sampai bila-bila . 


Kesimpulannya, both aku syg. And diorang ada kenangan manis dengan aku. Kalau boleh nak berhubung dengan kedua-duanya, tapi entah la. Macam-2 cara dah buat. Mungkin ini yang terbaik. Apa-2 pun, diorang tetap kawan aku. 

So, korang, ambil iktibar k. Jangan duk kecewa hati kawan-2 . Ingat senang nak dapat kemaafan dari manusia. Tak mudah ! Kalau buat salah pape, minta maaf la. Sebab larat ke korang nak tanggung dosa? haa, fikirkan lah.

Oklah, penat oo menaip. Lenguh habis jari jemari ni. ==. ok la, cawsinci. Assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment

 

Princess_Rahsia Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea