Friday, March 1, 2013

Miss Listen Listen Listen !!!!!!!!!!!

Posted by princess!!! at 4:37 AM
Assalamualaikum .

what topic for this night ? Oo yaa ! Rasanya tajuk post ni pun dah buat korang semua paham . kn, kn,kn .  *sambil kenyet mata . >_0 .

Ala, bukan niat di hati ni nak mengutuk atau membela mana-mana pihak . Ciezly aku tak suka nak cakap pasal politik , and aku tak masuk pun mana-mana pihak . So , jangan la duk tanya cheq noh  pasai biru and hijau . *saya buta warna . kuang3 

hehe . ok ! move on to our story . Ni juz pendapat aku ja , kalau orang lain , tak tau la ek . Cuma nak berkongsi pendapat . ok? dengar tak ? *ikut korang la dengar ke tak , sebab aku cakap dalam hati ja. :3 

Bagi aku, bagi seseorang yang ingin bertanya atau memberi pendapat . Sepatutnya dengan nada yang sopan dan kalau nak menegaskan sesuatu boleh tonjulkan ketegasan. Tapi kalau dah semangat datang , tu yang jadi over excited tu . Sampai kita sendiri tak perasan .

ok ! The other side . Sebagai pendengar pendapat atau soalan , kita kena la dengar baik-baik dan bagi peluang kat orang tu nak bercakap. Bukan dengan cara turun dan fight mouth with her . Kalau kita rasa cara dia biadap ,  kita boleh tegur dia bila majlis dah selesai . Tapi sebaliknya , kalau kita turun dan sekat dia dari bercakap dengan nada marah , ia sama je la macam orang yang kita marah tu . Nampak sama-sama tak sopan kan, depan tetamu buat macam tu. ciezly. = =

Ok2..! dah3, cukup aku merepek meraban . Tu juz pendapat aku . And aku pun bukan la prof yang ada PHD nak tegur orang atau nak bagi nasihat . Aku cuma nak berkongsi pendapat dan membaiki diri . So, jadikan lah peristiwa ni pengajaran buat kita semua . Supaya lepas ni kita beringat dan tak buat macam tu . Rasanya malu kowd . Nabi Muhammad pun tak ajar kita macam tu . 

Nabi Muhammad sendiri memberi peluang mendengar pendapat orang lain semasa nak buat perjanjian . So, contohilah sikap baginda . wallahualam . Andai ada silap, maafkan saya. Jangan pulak gara-gara post ni, blog aku kene band sudah.. kuang3..

ok, daa, waiting me for next story. Assalamualaikum . ;)

0 comments:

Post a Comment

 

Princess_Rahsia Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea