Friday, March 29, 2013

Last entry before move on

Posted by princess!!! at 11:53 AM
Assalamualaikum






Waaaa, dah lama tak tulis. Rindunyaaaaa kat kamu wahai my superduperderydarling. 

Sebenarnya kan, banyak benda yang nak di ceritakan . Tapi tak berkesempatan . So , buzy buzy buzy buzy buzy buzy buzy ! ok-2 stop-2 !!! *Tengok kiri , tengok kanan . ok continue. hoho

Hari rabu baru-baru ni. Aku hang out dengan my besties. Rasanya dah lama teramat-2 tak keluar macam tu . Maklum la, selalunya aku ni la yang payah nak keluar sebab sebab sebab sebab .. *Adala sebabnye, sibuk je nak tau. :p . 

Dah lama tak gelak ketawa macam tu, ciezly rindu sangat. Akhirnya dapat jugak jumpa and spend time dengan diorang tanpa ada konflik . Yay! Semua dah kembali kepada normal . muhahaha, sayang korang . 

Tapi kesan dari itu>>>> jeng jeng jeng... *tu la gelak tak ingat dunia, lalai sangat. Kan dah kena ujian dari Allah . Bangun je pagi-pagi , bermula la. Asyik ulang tandas je, pastoo muntah. Makan je , muntah, muntah, muntah, muntah . Dah muntah, makan lain pulak . Muntah lagi. Muntah muntah muntah dan kemudian cirit cirit cirit . eiuuuuuuuuuuwwwww, memang habis kecut pipi ku.  Haa, ni la namanya ujian. Bila sakit, mesti tak lalu nak makan. Nak tau kenapa bila manusia sakit, automatik tak lalu nak makan? Sebab Allah yang bagi makan . Betul ! Dan walaupun kita tak makan, kita tak lapar, kan? haa, tu la buktinya. So, jangan la marah kalau sape-2 sakit dan dia tak nak makan, sebab Allah dah bagi makan . Sebab tu la rasa kenyang sentiasa. Baiknya Allah . :)

Whole day membuang segala apa yang dalam perut, memang buat badan tak larat sangat . Yang tau ingat kematian tu hampir ja. Sebab umi selalu cakap, "ala, xpe, sakit tu jauh dari perut" . Tapi kali ni sakit tu datang dari perut dan ada je keracunan makanan yang boleh bawa maut. Hurm, bila di pikir-2 kalau hayat aku dah berakhir, apa la yang aku nak bawa. Bekal aku entah macam mana rupanya . Entah ada ke tak dak. Dosa aku banyak, banyak sangat . Apa la yang nak selamat kan aku kat sana, . hurm, aku hanya insan biasa.  

Time aku sakit, semalaman umi tak tido. Dan dah memang sifat aku, kalau sakit, memang suka merengek macam budak kecik tanpa aku sedar . Pastoo ada jugak yang call tengah-2 malam tanya khabar, mujur umi jawab . Yang aku tidor sampai tak sedar diri, sebab lepas makan ubat . 

Then, bila bangun pagi. Alhamdulillah, I'm still alive... hoho.. bangun pun still pening-2 lalat lagi.. Sepanjang hari cuba untuk kuatkan badan, cuba senyum, cuba ceria, cuba control emosi, control dari muntah. So, alhamdulillah, dah semakin ok. :)

btw esok dah mula kem. Nak tanak kene tunjuk okey. Abi memang tak bagi n kalau boleh, dia nak tangguh. Erm, bukan tak nak tangguh, tapi hal tu rumit, kesian plak kat umi n abi nak urus semua tu. So , better aku pergi je.. Sekarang pun dah ok. In Shaa Allah, Allah always side me. 

Cuma satu yang jadi fobia . Erm, aku ni tergolong antara manusia yang kureng pandai berenang . *hoho, ayat cover .  hehe. OK-2 . surrender-2 .. Aku memang tak pandai berenang pun. Dulu pernah sekali lemas kat PD . Hanya tuhan je tahu macam mana situasi aku dalam air tu. Mengucap sakan dalam hati, sebab rasa macam nak habis nyawa je. So, sejak tu, jadi fobia sikit bila tengok yg dalam. Erm, harap-2 kat kem nanti tak dak la nak kena suruh berenang bagai. Ciezly, aku tak pandai dan mudah gelabah . haiyaa, macam-2 la aku ni kan.

Apa-2 pun, aku nak minta maaf kat semua kengkawan yang dah kompom nak hantar kat basten sebelum berangkat. Erm, actually, tak nak korang tengok ummu time last ni. Kang i cry cry cry . Tu yang cakap macam tu, dan tak kompom pun nak pergi bila. I'm so sorry girls. Pape pun, korang jangan nakal-2 k.. Anything you need me, just text me. ok. chill~~~~~~

oklah, dah mengantuk teramat-amat. Beg pun dah siap kemas . Sekarang masa untuk tidor. daaa my superduperderulovely, assalamualaikum. *see you next entry . ;)


0 comments:

Post a Comment

 

Princess_Rahsia Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea