Thursday, September 26, 2013

Fighting with devil in mind .

Posted by princess!!! at 5:52 AM

Hari yang memenatkan . kenapalah airmata ni cepat sangat mengalir ? penat sangat ke?

Melayan fikiran - penatnya yang teramat-amat . Tidur tak ikut masa , rehat tak cukup . Minggu yang sangat memenatkan . Dari sebelum exam percubaaan sem 1 . Urus dan cari pembekal , buat bajet , buat bandingan harga . Kemudian , exam . Study . Habis je exam, terus berniaga untuk hari koperasi . Beli barang pun kena catat semua belian dan harga . Menjual pulak bukan satu bahagian, tapi semua . Nak duduk pun tak sempat . Penatnya , sakit badan hanya Allah sahaja yng tahu dengan tangan melecur pulak tu. Lebih penat dari tolong umi jual ayam golek . Penat yang sehingga menitis airmata . Lepas habis ni , kene siapkan kertas kerja yang cikgu nak , siap dengan bajet , belian , untung , dan bla bla bla .Boleh ke aku buat semua ni? galas tanggungjawab dan laksanakan dengan baik ?  #lemah nya aku , manja sangat kah aku ? :/

TAPI BILA DIFIKIR SEDALAM-DALAM . 

kenapa aku harus merungut ? Sedangkan bukan aku seorang yang penat , tapi semua kawan-kawan juga penat . Diorang pun kena exam, dan berniaga . Semua bekerjasama nak jayakan ni . Ummu , bangun , tak perlu menangis . Bila rasa macam tu , ingat , macam mana susahnya untuk mencari rezeki dan menimba ilmu serta pengalaman . Ummu bertuah sebab masih mudah dalam menguruskan harian . Sedangkan kawan-2 yang berdikari di luar sana , diorang penat macam mana pun tetap kena cari makanan sendiri , urus harian sendiri , sakit macam mana diorang tetap kena bergerak . Tapi ummu ? Balik dari klaz pun tak perlu nak fikir apa yang nak dimakan atau dibeli sebab semuanya dah terhidang . Ini baru susah sedikit , jangan cepat mengeluh ye . Ini permulaan macam mana nak survive untuk masa hadapan . 

DIDALAM LELAH tapi tersemat Yang Indah .



Walaupun penat dan sangat sibuk . Tetap curi masa untuk berbual dengan kawan lama . Sambil buat kerja , tetap layan diorang . Kawan yang dulunya mungkin nakal dan suka sangat usik aku . Kadang-2 rasa geram dan meluat pun ada . Tapi dari kejadian tu juga la , buat kami rapat dan jadi kenangan. Sekarang bila dah besar dan boleh fikir , aku tak lagi sedikit pun nak terasa dengan apa yang dia kata . Boleh buat aku ketawa setiap kali dia panggil aku dengan panggilan yang menjengkelkan . Aku dah biasa dah . haha . hanya kawan aku seorang tu je yang macam tu . 

Bila diingat-ingat balik semua kenangan dengan kawan-kawan . huuu~ sedih pun ada , rindu pun ada . Rasa nak putar je masa dan pause . Sungguh aku suka berkawan dan kawan bersepah-2 kat seluruh negara . Even kawan yang kenal untuk hanya beberapa ketika . Tapi tu pun cukup untuk dijadikan kenangan . :') 

Okey , rasanya cukup dah kut aku coret dan conteng kat blog ni . Tulis cepat-cepat takut lupa . Lagipun mana la tahu bila aku dah nyanyuk nanti , boleh baca balik . ^^

Walaupun letih atau sulit dalam hadapi cabaran , duduk dan fikir sejenak , positif kan diri . Dan kita akan rasa lebih tenang dan selesa . Mengadulah pada Allah yang Maha Mendengar . Tiada ujian yang lebih besar dari kemampuan kita . Jadi, janganlah cepat mengeluh . Keluhan itu ibarat kita tidak redha . 



okey , need to go . btw , chaiyok-2 ummu . take a rest and wake up with energy . Tomorrow is last day and do something better than before . :') Assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment

 

Princess_Rahsia Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea